2010-12-29

Året som gått, del 2. Personligt

Det är ytterst sällan jag delar med mej av mitt eget privatliv i den här bloggen. Många åsikter men inte så mycket om mej. Tänkte att detta inlägget ska vara undantaget som bekräftar regeln.

Det här året har verkligen inte varit mitt år. Framförallt är det tre stora saker som helt har förändrat mitt liv och haft enorm negativ effekt. Det första som hände var att min arbetsplats, Kungsängsskolan i Jönköping lades ner. En kommunal skola som helt plötsligt hade för få elever tack vare "smarta" "politiker" som låtit för många privatskolor etablera sej i närområdet. Det var en skola med dåligt rykte och en skola med mycket extra jobb och många elever med extra bagage. Men det var en skön plats med mycket kärlek. Nu är den bara en hög med tomma lokaler, antagligen snart en stenhög. Jag avskyr politikerna i Jönköping och jag skulle spotta på dem, men de är inte värda mitt saliv.

Den andra hemska saken som hände var att min mormor, Gun Johansson dog hastigt av cancer i sommras. Hon var en underbar dam som aldrig dömde en människa i förväg utan gav alla en chans men hon hade ändå alltid en åsikt som hon alltid stog för. Jag älskar henne för alltid och strävar efter att vara som hon.

Det tredje oerhört jobbiga som hänt är att mitt förhållande tyvär har brustit. Ibland tycks det inte spela någon roll hur fin en människa är för man passar ändå inte för varandra. Pusselbitarna var helt enkelt inte på rätt plats just nu.

Så vad kan jag säga? Mitt liv 2010 har inte varit en solskenshistoria på något sätt. Det som ändå ger mej hopp inför det kommande året är att jag börjat på en ny skola nu. Hökensåsskolan i Tidaholm är helt annorlunda på nästan varenda sätt men ändå så trivs jag väldigt bra där. En del elever kan verkligen göra ens dag och här finns det några sånna. En av dem är till och med en anledning till att jag jobbat så mycket med bloggen som jag har. Hon har varit på mej nästan varje dag om att jag vart tvungen att uppdatera och skärpa mej. Ibland är det verkligen på de minst väntade ställen som hjälpen finns. Så tack Rebecca! (Det var därför du fick Boba)

Allting har sin tid sägs det, men nu hoppas jag på en ljusare framtid med start 2011. Oavsett vad så kommer jag fortsätta att peta på politik och religion med min pinne så att jag även nästa år kommer va din guide i bullshit-djungeln.

Gott nytt år//Freddie Foureyes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar